presszió

2008.02.18. 09:50 | kartunboj | Szólj hozzá!

Két fesztivál logo átváltozásán mutatom be milyen az elfogadható és a kevésbé elfogadható befolyásolás a megrendelő részéről. Az elsőnél, melyet indokoltnak tartottam és utólag is köszönöm Császár Tamásnak, hogy erre felhívta a figyelmem, amikor plágium vagy finomabban fogalmazva déja vue esete érhető tetten. Így jártam a "KorShow " pályázat emblémájával, hol Európát és a számomra oly kedves nedűt kellett egy szimbólummá elegyíteni. Tamás barátom felhívta a figyelmem, hogy az első verzióm ötletét a nemrég eltávozott kiváló HiHi már megrajzolta korábban. Figyelmetlen és tájékozatlan voltam és jól esett, hogy figyelmeztettek. A második eset már nem erről szólt. A szintén fesztivál szimbólumnak szánt figurát azon okból kellett átrajzolni, mert durvának, harsánynak találták. Nem tudtam meggyőzni őket, hogy ez egyben erény is. Jobban felkelti a figyelmet. Ma is így érzem. Ilyen esetekben egy kicsit sérül az ego. A "Vigyázat, Jövünk" nevet viselő pályázat logoja volt a legtöbbet publikált és eddig a legtöbb európai nagyvárost megjárt szimbólum, mégis egy kicsit keserű szájízzel gondolok vissza rá. Van olyan eset is, mikor a megrendelő elképzelése, mivel kevésbé tud képben gondolkodni, nagyon eltér az enyémtől. Ha a partner kellően rugalmas, és nem akarja mindenáron érvényesíteni az akaratát, akkor ez az az eset amikor mindenki elégedetten áll fel az asztaltól.

A bejegyzés trackback címe:

https://kartunboj.blog.hu/api/trackback/id/tr77343801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása